24 septiembre 2007

I DEL NOM...

Aquest breu post només té dos objectius:
Primer explicar l'alegria que ens va donar al veure una simple enganxina al "quitamiedos" del parquing de Canalda, FREEKY'S GO HOME. Anavem el lluis i jo, tornant de repetir la via de pasqua, quant de sobte ens mirem i somriem. No feien falta paraules. Era l'adhesiu perfecte!
En segon lloc, demanar a qui l'enganxés que me'n faci arribar una còpia, el meu puto ídol, si senyor! Tens una birra pagada kuan vulguis!!!

SALUT I TÀPIA

10 comentarios:

PGB dijo...

Home... es una mica dur pero es catxondo ;)

Ramon Maeso dijo...

Canalda té una fama inmerescuda, per aixó crec q la pegata es perfecte. Qui puja per aquestes contrades ja sap el que bé a buscar-hi, i sinó......cap a casa tu!!!! :) je,je

TRanki dijo...

Benvingut Ramon!

Permete'm, però que opini sobre el nom del Blog, que personalment no veig molt adequat en un ambient en que prima la TOLERANCIA, al CONVIVÈNCIA, i els estils personals independentment del grau o la disciplina que practiquem...

La furgo que dius l'he vista TAMBÉ o a Sadernes o a no sé on ( és blanca potser?)...però és curiós,que vam comentar amb la meva companya que aquella pegata era una mica "hipòcrita" en una escola esportiva... els seus passatgers no eren precisament uns "makines" sobre la pedra...

De fet les vies de Canalda no passen de 7a, que és un grau on la majoria de Frikis "escalfen", potser es que a Canalda hi van els Frikis de pa sucat amb oli, i els "bons" no els interessa anar a un lloc on no hi ha grau...molts dels a2 i A3 els apuren ( surten molts 6c+ i 7a a Montserrat on la majoria dels "mataos" passen amb els estreps traient fum...).Pocs "Canalderos" he vist encadenant vies de 8a i 8a+ amb "alejes" ( que també n'hi ha), o psicoblocs de 25 mts i 7b+ com encadenen alguns "fuixarderos" darrerament.

Igualment escalar 6c i A3 o 7a i A4 no és cap proesa, en una època en que s'està escalant a nivells de A5+ i 9a+...avui en dia, l'estil o el grau que facis és el de menys, sempre hi ha algú que trepa infinitament millor, i per tant l'important és com et comportes i et relaciones amb la resta d'escaladors, i aquest títol és ja de per si una mica ofensiu contra una part del col.lectiu...

No em veig obrint un blog que es digui " Classicorros mataos, a ver si subis de grado"; o " El tuerto es el rey en el país de los ciegos"...

Tantmateix aquest espais són per expressar opinions, i per constatar que les opcions són lliures. Apart de la info que aportis,que segur que és molt interessant.

Endavant i espero que entenguis que aquest comentari no té ABSOLUTAMENT res de personal...

Salut

Ramon Maeso dijo...

Bones oriol

No mo prenc com a res personal, tot al contrari; m'agrada que me donis la teva opinió argumentada, però em sap greu haverr-te ofès a tu o a qualsevol atre. La TOLERÀNCIA i la CONVIVÈNCIA no crec que s'hagin de veure afectades pel titol del blog, sinó més haviat pels continguts.

Anant al tema:
Potser si la pegata estés en una furgo, i aquesta en una area "friki", a mi també m'ho semblaria (més agoserats que hipocrites, po no es el tema), la questió, per mi, és que la pegata no estava en una furgo, sinó al "guardarails" d'un parquing. Aquest "quitamidos" no està a sta. ceci a siurana rodellar o albarracin, sinó a CANALDA.

Està en una paret on rarament i coincideixen dos cordades al mateix dia, excepcionalment la gent que hi va arriba al VIIº grau, extraordinariament prova algu d'alliberar vies de 6c o 7a amb un pinyo considerable sobre una repisa; amb tot aixó el k m'agradaria k s'entengués és que a Canalda no s'hi busca el tibar fort i rebentar-se els avantbraços, sinó més aviat disfrutar d'un lloc tranquil, unes emocions i sentiments. Jo tinc algunes vies o llargs alliberats, i fa temps que esperen repetició/confirmació. No serà per la dificultat pura, sinó xq a cap friki li motiva venir a provar-ho. I ho entenc.


Tothom intenta d'autosuparar-se (friks i classiks) po uns a base del fisic i l'altre del psiko. A Canalda prima més lo segon.

Per l'altre banda, a mi, una via de 6c i A3 és tot un repte, al igual que una de 7a/A4 és una proesa, ja no et dic el dia que algu obri un 9a+/A5+, una utopia.

D'altre banda, no fa falta que busquis a cap canaldero que et faci VIIIº expo, ni VIIº. Amb algun VIº ja ens quedem ben saciats.

Per acabar, dir-te que jo sóc el primer frik, po que ha vegades s'ha de canviar el xip. Personalment, vaig començar a fer clàssiques fa molt temps, per deixar-ho i abacar dedicant-me a fer bulder. Actualment faig una mica de tot, simplement.

Segur que hi han fuixarderos que fan auèntiques proeses, només mira a l'Edu i el que va fer a Noruega, peró és una excepció, crec. La majoria els hi agraden mes el frik amb bolts ben aprop, com tots.


Doncs res, espero que el nom no sigui un impediment x seguir en contacte, apa a cuidar-se bou

SALUT I TÀPIA,
enkara que sigui amb parabolts, je,je

TRanki dijo...

iepa Ramon,

Ja saps que cap problema..passa't per CELIAVERN i veuràs que mi la tapia en principi era ( ja no) el que més em molava.

El que passa es que he estat sempre practicant molt a l'uníson tant el pedal com el bolt, i sempre m'he sentit una mica "diferent" en ambdós ambients. Tantmateix sempre he visty més MOFA des del costat classic envers els frikis que no pas a l'inrevés..igualment dir-te que quan cal defensar les parets i les vies classiques sóc el primer ( faltaria més!)..ho pots veure en la paranoiua que vam muntar a la feec amb el tema tarragó-anglada-cerdà..

La pegata la vaig veure en una furgo, no recordo si a Sadernes, a Roda de Ter o no sé en quin collons de sector bordillero, i la veritat es que m va semblar una mica vacilona..peròi res..Aquest és un costum molt arrelat en el surf i l'snowboard i l'skate, on apart de graffitis les bandes van deixant la pegatina a les senyals, i els indicadors, si t'hi fixes n'hi ha en moltes estacions(wc's i senyals) i spots, i també en refus...

apali, a tibar-li que són quatre dies i la pluja cau en finde!

Salut i a veiure si ens veiem en alguna trobada blogger...a veure si en fem alguna a Canalda!

TRanki dijo...

iepa Ramon,

Ja saps que cap problema..passa't per CELIAVERN i veuràs que mi la tapia en principi era ( ja no) el que més em molava.

El que passa es que he estat sempre practicant molt a l'uníson tant el pedal com el bolt, i sempre m'he sentit una mica "diferent" en ambdós ambients. Tantmateix sempre he visty més MOFA des del costat classic envers els frikis que no pas a l'inrevés..igualment dir-te que quan cal defensar les parets i les vies classiques sóc el primer ( faltaria més!)..ho pots veure en la paranoiua que vam muntar a la feec amb el tema tarragó-anglada-cerdà..

La pegata la vaig veure en una furgo, no recordo si a Sadernes, a Roda de Ter o no sé en quin collons de sector bordillero, i la veritat es que m va semblar una mica vacilona..peròi res..Aquest és un costum molt arrelat en el surf i l'snowboard i l'skate, on apart de graffitis les bandes van deixant la pegatina a les senyals, i els indicadors, si t'hi fixes n'hi ha en moltes estacions(wc's i senyals) i spots, i també en refus...

apali, a tibar-li que són quatre dies i la pluja cau en finde!

Salut i a veiure si ens veiem en alguna trobada blogger...a veure si en fem alguna a Canalda!

Ramon Maeso dijo...

Mi passo sovint pel teu blog, és un dels més fanatiks!!!!!

ja fa temps que et llegeixo i no et considero pas un friki, ni molt menos. Com bé dius, es possible que ara et tiba més el frik, però crec que és normal, tot depen de les circimstàncies. Només fa falta de llegir com defensaves aferradement la restauració d'aquelles joies, peró l'important és que et vas quedar amb la copla quan vas penjar els xacres i vas dedicar-te als bolts.

Apa salut i ROCA, que és per tot igual.

Ramon Maeso dijo...

per cert, ja vem fer una trobada molt aprop de Canalda, a Coll de Jou. Més val que la pròxima sigui en un lloc per tot s els publics. Allà només hi havia un VIIº i feia 12 anys que era un projecte, imaginat els frikis que venen per aqui!! a mi em sembla subrealista, però me'n alegro.


Totalment d'acors amb lo de la "mofa" dels classiks envers els friks, ho explicava molt bé un article del Luichy que el Gerber va Piar a caranorte.
"L'escalada classica té molt més mèrit que l'esportiva, xk et jugues el fisic..." donc crec que això resumeix la mentalitat classica perfectement, tot i que no tenen ni idea del que costa encadenar un VIIº (jo de moment tampoc, he)

tot són filosofies. jo veig el friki com un metode per aconseguir escalar millor a la tapia, esclar que m'agrada el friki, peró no em fanatitza igual.
A mi m'agrada provar el meu màxim grau a vista i ficant caxarros, es clar que es utopic, pero qui no arrisca no pisca. Per donar-te'n un exemple la ultima via que vaig fer va ser la Racs, saben que havia de anar tot molt bé per sortit d'alla encadenant qualsevol llarg. Dons afectivament, no va anar tant bé cm esperava i fa 3 setmanes que estic a casa enguixat. son riscos que a uns ens agrada assumir i a d'altres no. Els frikis, per lo general, no estan disposats a pagar un preu tant alt.

me pujat a la parra, perdo.

buano po re, cadda loco con su tema.

salut

Anónimo dijo...

Joer..la RACS...deu n'hi do eh?

Que et curis aviat bou!

Anónimo dijo...

aviam noiets, jo no hi entenc res d'escalada de cap tipus, la meva parella si, pero aixo no te res a veure amb el que explicaré ara.
Jo se d'on ve l'origen d'aquesta pegatina, és més, jo hi vaig amb la pandilla de tarats que es van afiançar d'aquesta frase a base de pegatines, és curiós, perque aquesta gent tb li dona al tema d'escalada, al igual que l'esquí nordic, extrem, snow, etc etc etc, no se si coneixes tavascan, "aprop" de sort, doncs el genial Julià que es el que porta el refugi de la pleta del prat és el responsable, jo de fet en tinc d'aquestes pegatines, de les noves i les velles.

Referent als comentaris de la gent, trobo normal que de bones a primeres veient el contexte de la frase parlin i parlin com si els hi fos la vida, pero quan es fa una cosa així i ho traspàssen a pegatina, no és perque la gent es seti ofesa o no, es un forma de pensar, com una espècia de codigo secreto entre una gent, que per soposat, tots aquest que en parlen no hi entren, visto que no entenen res i parlen per parlar abans de saber res.
Explico, lo de frikies go home, ens ho diu a tots els que anem a aquella pleta del prat a tavascan, com una forma simpatica, de dirnos que està fart de nosaltres, de bon rotllo, clar, és més, et dire que ja hi ha una secte del frikies go home, jajajjaja que s'ho han tatuat tots al genoll. Es una manera de pendres la vida d'una manera diferent, sense problemes, visquent dels esports amb totes les ganes del mon, d'aquí lo de frikies, per tant, gent que critiqueu aquesta pegatina, estigueu més per l'escalada, i no tant per criticar si un es més máquina que no pas l'altre, es tracte de disfrutar-ho i no perdre el temps en fixar-te en una pegatina que esta en una furgo, ni que la gent es més dolenta que tu en algo, va home!!!!! frikies go home!!!!!!!!!!!!!!!!!!