24 septiembre 2007

ELYUMAYANOYE




Aquesta es una via situada a la serra del Turp, la va obrir l'Ignasi Vilarassau amb el Cots, farà algun anyet. Hi han dos vies mes a la paret, l'excalibur i un atre que no recordo el nom. La via es curta po bona, amb dos llargs "estrella".

el 1º LL era lliure i artif convinat, crec 6a/A2, li va atinar el Parce de primer, en lliure fins on va poder, i després de clavar la seva agracïada "z", s'hi va penjar i va començar pedalar. La entrada al diedre era rara, amb una fisu bona po que costava d'arribar-hi, alla hi va colocar algun tascó i en va poder sortir en lliure fins on es munt la R. Jo de segon vaig poder treure'l en lliure, sense massa complicacions, sortiria un llarg de 6b o aixi. L'axel, que tancava la cordada, va posar-hi un spit un metre per sobre d'on havien clavat, tot supervisat per l'ignasi, el qual estava penjat uns metres mes amunt amb la càmara apunt.



El segon llarg, el clau segons deien, me va tocar a mi, marcava 6b/A2, po hi havia algun spit que donava moral. La sortida de la R era un xic descomposta, pero molt facil (IV+), de manera que vaig posar algun seguro psicologic i vaig tirar milles. De sobte et trobabes devant d'un mur, aparentment llis, sense gaires possibilitats de protecció si no portaves claus, com el menda. Finalment vaig poder colocar un alien i amunt. No les tenia totes. Sabia que hem trobaria un tram de ganxos pero no si eren abans o després del spit. Vaig nar tirant posant algun tasconet i fins arribar a l'expansió. Allò me va cambiar la cara, sabia que podia sortir a mort!!! I així va ser. Nar tirant fent trave de peus a l'esquerra fins a sortir del sostre, llavors una seqüència de cantos i desplom et feien anar a buscar un clau, que me'l vaig trobar xapat amb una express abandonada, va ser magnífic, i li vaig donar les gracies a l'Ignasi sense que ell entengés res. Resulta que era la cinta utilitzada a l'obertura, peró ell no sabia que li havia abandonat. Després queden uns metres en diedre, més fàcils po tensos, protegits a una llastra expanding amb algun tasconet... Arribo al ninxol, triangulo 3 C3 i bufo trankil. Resultat 6b+ aprox., po amb tensió.

l'ultim llarg va resultar ser un diedre de V net po amb bones dosis d'autoprotecció, dut per l'Axel; uns metres de cresta i al Cim fent xirinola.

Bona via Ignasi, si senyor!!!

No hay comentarios: