25 septiembre 2007

LA MEVA 1º OBERTURA

Ja fa uns anys, després de fer un curset d'escalada clàssica amb el CECB, amb tots els yayus de Manresa (francesc, r.major, joan...) i havent-me comprat un petit joc de tascons, vam anar a veure un amic que vivia a les muntanyes, aprop de Artesa de segre, a Clua.

Jo sabia que hi havia roca per allà, però no tenia ni idea de què ens hi trobariem. L'Albert, el company que vivia per allà, m'havia explicat que sovint anava a escalar, però sense donar-me'n més detalls. Quan hi vam arribar, no us imagineu la sorpresa que em va donar quan vaig veure com ho feia.

S'havia comprat dos cordes bessones, de 8, i les havia fixat , per separat, a dos punts de la paret. Ho va fer mitjançant arbres i sense gaire conciència de que feia. Pujava autoassegurat amb el grigri, mig escalant mig yumant. Va ser una experiència aterradora veure com se la jugava d'aquella manera, pero no hi havia manera de fer-lo entrar amb raó.

Veien la manca de vies, només vaig trobar restes d'una via d'artifo, bastant extrema, vaig decidir obrir-ne una. Era la meva primera experiència, devia tenir uns setze o diset anys.

No disposava de gaire material, 6 cintes exprés, alguna baga, un joc de 6 o 7 tascons, un friend Wildcountry del 2, moltes ganes i fortes dossis d'inconsciència, al igual que el "Lopeix", el company que hem tenia atemorit. Degut al material i a la roca, no tenia gaires possibilitats d'escollir la linia. Una xemeneia que ratllava la paret de dalt a baix. Total, uns 30 metres de tensió, saben que una caiguda podia ser fatal. Al final e va resultar una xemeneia senzilla, que fins i tot algun company no escalador la va poder disfrutar al toprope.

Sort que no va passar res (almenys escalant) i vam poder tornar sencers...

Us deixo algunes fotos, la del company assegurant no té desperrdici, i la meva cara tampoc!!!!



2 comentarios:

Xavi dijo...

Benvingut al maravellós món dels blogs i compartir el encara més maravellós món de la muntanya.
Ens veiem pel cim, per la vall...

Ramon Maeso dijo...

Bone Xavi, merci per la benvinguda.

ens veiem on sigui, salut.