24 septiembre 2007

BAIXANT DE LA FONT DEL GAT

En aquest post, presento l'última via que vaig obrir. Es troba a montserrat, molt aprop del Marcelino Secretivo, a la canal del gat, a l'esperó més pròxim a la carretera de la banda dreta, mirant el cavall.

Va ser un dilluns del mes d'agost, d'aquests que et toca trabellar però t'acaven enrredant per nar a trepar, i trepar per trepar, pos vam nar a obrir. Era una linia que ja teniem vista, el Marti ja hi havia anat feia un temps, i un dia mi va portar per dalt, vam instal.lar dos parabolts del deu amb anella i ens hi vam despenjar avore quina pinta tenia. La roca excel.lent, amb moltitud de forats i bolos per poder protegir, un desplom assequible i 70 metrets per disfrutar. La seva 1º idea era equipar-la rollo frik, peró quan vam haver-ho vist, m'hi vaig negar a atacar-ho per dalt.

Així, dit i fet. Vam contar amb l'ajuda d'un colega fuixardero en les tasques de porteo, l'Oscar alies "Gommita", je,je.
L'aproximació es fa per la canal del Gat, fins al cruce amb el cami de l'arrel que agafem direccio projectil. Anem seguint aquest cami fins passar aprop del cim (fita visible), i es llavors quan anem baixant amb tendència a la dreta. No hi ha camí marcat, peró és molt evident.

Un cop al cim vam fixar una corda, per poder rapelar i assegurar-nos una retirada possible, ja que per baix es gairebé impossible de sortir. Estem pendents d'obrir-hi camí, però no se si ho acabarem fent.

El primer llarg l'ataco jo, consta d'un petit diedre fisurat pel mig, ho provo amb lliure peró hem costa decidir-me fr-ho a pèl, al final clavo, mi penjo i foto un bolt per poder-ho fer tranquil i marcar via. Surt un pas de 6a/b, segons com s'agafi, després ja et fiques al diedre (V) i vas poden-te protegir perfectament. Aquest va tendint a l'esquerra cap a una zona més bruta i fàcil. Després de rumiar-mo una estona, decideixo anar a la dere a buscar un petit esperó, on hi coloco un atre bolt, amb lliure, po amb bons peus. Un mantel per ficar-me sobre la vira i munto R, dos bolts del deu amb anella.

Pujan els compis i el marti es prepara per atacar la placa. Surt en lliure uns metres de V, anar protegint amb bons merlets, fins que el mur comença a tirar cap al costat dolent, total uns 10 o 12 metres. Aqui ja veu que haurà d'expansionar i aixi ho fa. Finalment a posat 4 bolts, interrcalats amb pasos de ganxo, queda una bona seqüència per anar amb lliure (6c), canto i expansions a una distancia prudent. Finalment, i fart de carregar amb friends, claus, tascons, la makita,.... decideix lligar-ho tot a l'auxiliar i tirar amunt a mort, a caçar la R. Uns 10 o 12 metres de IV i ja crida "Reunió!!!!"

2 comentarios:

PGB dijo...

Carai Ramon, m'agrada el teu esperit d'escalador, de veritat! Per baix i en lliure! Ole els teus ous :)

Llastima que no faci 6c... sino m'agradaria provar-la en lliure, es veu una bona linia :)

Ramon Maeso dijo...

la via obliga 6a o així, però d'autoprotecció. La vam obrir penjant-nos per foradar a la majoria dels bolts. Dels 10 que hi han en tota la via, només 4 van ser en lliure, els altres deesde un pito, un ganxo o inclus un altre bolt.

Per repetir-la algun alien i algun friend son suficients, aixi com bagues per marlets.

Jo si l'hagues de repetir, que enkara ho he de fer, porrtaria semafor d'aliens i camalots 0'71 i 1, alguna baga i 8 cintes. Amb corda de 70 pots rapelar bé el primer fe uns 30-33 i el segon uns 20 metres.